Защо тийм билдингът е най-важната инвестиция за една компания?
Tийм билдингът е най-важната инвестиция, която можете да направите за вашия екип. Той изгражда доверие, смекчава конфликтите, насърчава комуникацията и увеличава сътрудничеството. Ефективното изграждане на екип означава по-ангажирани служители, което е полезно за фирмената култура и за стимулиране на крайния резултат. Процесът може да бъде по-приятен и забавен като подберете най-подходящата за вас програма.
Водещи компании, утвърдили се като едни от най-добрите места за изграждане на екип, споделят опит за основните правила, които се прилагат когато става въпрос за планиране на тийм билдинг:
Не насилвайте нещата
Най-успешните и запомнящи се събития за изграждане на екип са тези, които не се усещат като работен ден в офиса. Дейностите, които очевидно имат за цел да пресъздадат уроците по лидерство или директно да представят практики не са най-ефективния подход. Прекарването на време заедно, споделянето на опит или работата за постигане на обща цел позволяват сплотяването да стане по-естественно и много по-ефективно.
Ето един добър пример: Млад търговски екип решава да отидена рок концерт, защото техният мениджър е фен на рок музиката и винаги е искал да отиде на концерт на конкретната рок банда. Екипът прекарва нощта на по бира и практикуване две танцови стъпки, но опитът сближава всички и в крайна сметка всички осъзнават, че няма по-добър начин от този да опознаеш някого.
Преживейте нещо уникално
Оказва се, че щастието и ученето са много тясно свързани. Опитвайки нови неща с вашия екип може да си изградите добри позиции сред служителите, което на свой ред е от полза за самия бизнес. Избирането на нещо уникално и леко извън зоните за комфорт на хората може да ги насърчи да иградят нови отношения.
Когато разбрат, че член на един от екипите се страхува от влакове – и винаги се надявал да преодолее този страх, целият екип наема влакова композиция по най-дългата линия на страната. Това се превръща в едно вълнуващо иживяване за всички и най-вече дава пример за една добра мотивация човек да се изправи срещу фобиите и страховете си.
Това не е лудост – това е инвестиция
Малък екип на компания решава да наеме яхта, на която да прекарат деня и да преминат през няколко активности. Това не просто разходка с лодка за по 300 евро на човек, а огромна стъпка от промяната за една развиваща се компания. В крайна сметка се оказва, че инвестицията е една напълно оправдана. Екипът е удовлетворен, а преживяването за всички е незабравимо.
Моето мнение? Това не е прекалено. Не е нужно да залагате на феономенално скъпи пътувания или преживявания, но не и да се пестии от перото тийм билдинг в едно фирмено мероприятие. Бъдете готови да направите истинска инвестиция.
Задръжте положителна енергия в офиса за по-дълго
Повечето тийм билдинги имат краткосрочен ефект, защото са еднократни – направени и след това забравени. Предизвикателството е да се създадат възможности за хората да взаимодействат по смислен начин и след тийм билдинга, извън редовните срещи или презентации. Това е ключът да се намерят начини да се запази мотивиращия ефект.
Опит, който споделя една от компаниите е неформалните срещи на коктейл или вечеря, на които цялото дружество се събира, за да се обявят новите проекти и заедно да отпразнуват постиженията на старите. Отвъд това, служителите се насърчават да споделят своите цели в живота (разработен е списък с 101 общи цели) Целите варират от образование и да се прочете Толстой на Руски език до ходене по Великата Китайска стена. Това е мощен начин да научите за хората и техните мечти, както и да генерирате идеи за бъдещи тийм билдинги.
Как да разберете, че един тийм билдинг постига успех? Ако е има смях, вълнение и чувсто на удовлетвореност, а може би и няколко поста във Фейсбук, определено е е постигнал целта си!